Monday, November 12, 2007

Seattle, USA

Hejsan
I det stor landet i väster begav jag mig till i går. Närmare bestämt Seattle på västkusten i staten Washington.
Här är det regnigt, men det är man ju van vid. :)

Jag åkte i går från Sverige, planet från GBG gick klockan 13.40 via Köpenhamn. Där var det då dags att byta plan till Seattle. Man såg ju inte direkt fram emot den 10 timmar långa flygningen över Atlanten. Och när man reser själv vet man ju inte vem man hamnar brevid.

När jag väl klivit på planet och hittat min plats som var 33A en bit bakom vingen. Fixade allt till rätta. Men filt och kudde. Kollade in vilka filmer de visade på entertainment kanalen.

Då kom en tjej och slog sig ner brevid. Hon öppnade med frasen - Gud så skönt att jag får sitta brevid en tjej, känns så mycket lättare då. (på engelska)
Med det så var isen bruten emellan oss och vi började prata.

Hon presenterade sig som Shannon, och hon var från USA, Oregon men bodde sedan 9 år tillbaka i Norge. Hon var gift med en norrman. Hon skulle nu hem och hälsa på släkt och vänner.

Vi tjötade på och hade skitkul, tittade på några filmer och sedan han vi med att sova någon timma eller två, och helt plötsligt var vi framme.

Så 10 timmar gick fort. Innan vi skildes åt så växlade vi telefonnummer samt adresser. Det är verkligen någon jag skulle vilja ha fortsatt kontakt med.

Vi ska träffas mer och även i sommar ska vi ha lite semester ihop bestämde vi.

När jag efter detta tagit mig ut ur flyplatsen och alla dessa säkerhetskontroller så var det dags att hämta hyrbilen.

Och jag lovar, att köra i GBG är ingenting mot Seattle. Tur att jag fick en GPS med men när jag kört en längre sightsing downtown Seattle och GPS:en hade gjort recalculate på min rutt typ 15 gånger så insåg jag att de använder ju miles...Ja hjärnan var inte med alla gånger efter att ha varit vaken i ca 30 timmar.

Men tillslut kom vi i alla fall fram till hotellet. Och det blev väldigt skönt att kunna lägga sig. Men det varade ju inte länge eftersom tiden var helt fel.

Sov 2 timmar, sedan var jag klarvaken. Så första natten blev väl sådär.

När jag väl somnade så skulle jag upp igen, så det var den natten det.

Frukost blev det i alla fall. Riktigt gott. Och eftersom jag är halvt skadad och amerikaniserad så blev det american pancakes with syrup, bagels with cream cheese and scrambled eggs with bacon.

MUMS!!!!

Och nu har jag varit på Star Bucks och köpt en grande Latté ;)

Nu ska jag jobba lite, får se om jag hinner skriva lite till i kväll.

Kramar Anna

2 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
oddiladdi said...

Hi there! Dina pållar ko, ut på morgonen som dom skulle och dom hälsar ;o) Härligt att resan gick bra och att ni fick bra kontakt du och shanon =o)Idag kom det lite puder snö så du åkte nog i rätt tid för att lämna oss andra i kylan. hoppas att du får fortsatt trevligt hälsa Garry att hans lilla docka hade gödsel på ryggen ;o)klarar hon av att se ut så? Ta det lungt med maten allt e mums men vi kan inte ha två tjockisar i laget våra hästar få göra dubbelt jobb då ! kramiz sandra