Thursday, November 22, 2007

Det tog lite tid men nu är jag här...

Hej på er

Ett hett tips, res ALDRIG inom USA när det är Thanksgiving vecka. Det är kaos överallt och speciellt på flygplatserna då alla ska resa kors och tvärs över landet för att hälsa på sina nära och kära.

Planet från Seattle gick som planerat. Men när jag sitter på planet och funderar över tisdskillnaden samt hur lång tid jag har emellan planen så inser jag ganska snabbt att jag bara har knappt en halvtimma på mig att hinna till nästa gate i Chicago.

Och typiskt nog så satt jag ju också nästan längst bak i planet vilket gjorde att jag inte kom så snabbt ur som jag ville, då man satt 6 st på varje rad, och jag var på rad 25, ja ni kan ju räkna ut hur många som skulle ut före mig...

När jag väl kom ur planet sprang jag till närmsta TV skärm för att se vilken gate som planet till Greensboro skulle gå från och jag kan säga att med den turen jag hade så var det naturligtvis i nästa terminal och enda sättet att ta sig dit var att springa ner 2 trappor ta tunneln under flygplatsen och sedan upp 2 trappor igen. Jag lovar jag fick min motion under de 10 minuterna jag sprang zic zac emellan folk. Med en ryggsäck och en rullväska på släp.

När jag väl kommer med andan i halsen upp till gaten och dyngsvettig ser jag på skärmen att planet är FÖRSENAT!! 2½ timme. Just my luck. Så det var bara snällt att sitta ner och vänta.

Efter en långstund så fick jag gå på planet till Greensboro och vi kunde lyfta. Och klockan 11.30 PM Eastern Time landade jag till slut och där fick jag äntligen träffa min ÄLSKLING!!

Jag kommer berätta om min första dag här samt lägga upp lite mer kort från Seattle samt från min shoppingrunda idag i efterföljande inlägg.

Kramar Anna

No comments: