Monday, November 19, 2007

Fredag

Hej Allihopa

Nu har det inte blivit nåt inlägg på ett tag och det beror lite på att jag har haft helg och vi har varit ute på sightseing, men jag ska nu försöka ge er en liten återblick.


Vi börjar med fredagen, vi jobbade som vanligt och sedan på kvällen bjöd min kollega och vän hem oss på middag till sig.


Nikki bor utanför Seattle ungefär 17 miles. Hon undrade om jag ville följa med henne direkt så jag skulle köra efter henne med bilen. John konsulten som är med skulle åka med de andra.


Jag fick adressen på ett papper i fall vi skulle tappa bort varandra nånstans på vägen och det var väl för jag var way lost i rusningstrafiken på freewayen. Jag hade också för säkerhetsskull knappat in adressen på GPS:en. Nikki kör mer som en biltjuv och det var inte lätt att följa henne.


Huset var jättetrevligt och stort, men det är ju som allt i detta landet.


Nikki's man är svensk, han är född i Sverige men han flyttade till USA med sina föräldrar när han var 2 år, precis tvärtom vad Garry gjorde han flyttade från USA när han var 1½. Så Nikki's man har sina släktingar i Sverige och Garry tvärtom. Så Nils som han heter pratar svenska också. De har också 2 barn, Annika och Ilsa. Annika spenderade 6 månader i Sverige för inte så längesedan så hon pratar också lite svenska.


I alla fall, vi bjudna på väldigt go stek som Nils grillade, sedan med champinjoner och bakade potatis.


Vi hade en jättetrevlig kväll och väldigt god mat.


Förresten på lunchen var vi ute på ett ställe som heter fry's, det är en elektronik affär, ni kan jämföra den med våran Elgiganten men som sagt typ 10 gånger större samt billigare.


Nej jag shoppade ingenting. Har kommit på att det är inte så kul att göra i detta landet när inte min man är med. Det är liksom vår grej. Men i alla fall. Jag tog en bild på en väldigt snygg bil. Det finns gott om dem här och de är billiga. :O)



Kramar Anna

1 comment:

BM said...
This comment has been removed by a blog administrator.