Saturday, February 28, 2009

Lyckad Uppvisning på NHRK

Idag var vi ett glatt gäng på 4 personer och 2 hästar som rullade ner mot Nord Hallands Ridklubb.

Garry har en jobbar kompis där som är aktiv i klubben och frågade om vi ville hålla i en liten uppvisning inom western och det gjorde vi gärna.

Jag och Danfas stod för roping samt barrel race uppvisning och Janne och Tingen visade lite NH samt att vi fick låna en av ridskolans hästar som Janne demonstrerade på.

Garry var fyrhjulings chaufför och medhjälpare och Madeleine var förste dryck assistent :O)

Jag tror vi höll på i 2½ timme och det var riktigt uppskattat. Mycket barn och vuxna var där och det blev riktigt livat när jag och Danfas körde barrel race. Han blir så taggad när vi gör det och ger järnet.

Efteråt fick de som ville komma ner i manegen och ställa frågor kolla på utrustning samt kasta lite lasso och barnen fick sitta i westernsadel. Det var kö på det sistnämnda kan jag säga.

Efter vi var klara och packat i hop så tog vi en fika i caféterian. Då fick jag skriva autografer ;O)

Det kanske blir värda nåt nån dag ;O)

Får ju berätta att Sammy var med hela tiden och barnen var överfötjusta i detta "lilla" vetefärgade charmtroll. De hade med Sammy ute och gick och klappade och gosade och tränade sitt och ligg massor. Så nu har vi en väldigt trött hund med oss hem. :O)
Ska visa er lite kort på honom sen hur han var i bilen.

Nu ska jag och Garry laga oss lite god mat och sätta oss och njuta framför TV:n och ladda inför morgondagens hopptävling.

Jag ska hoppa ponny imorgon, har lovat att hjälpa några vänner att hoppa deras ponny en klass.

Ha det! Kramar Anna

No comments: