Wednesday, February 11, 2009

Hoppträning igår - Vilken hjälte

Ja jag måste få berömma honom. Han är super min Fidde.

Hoppade igår på tisdagsträningen som vanligt. Och jag sa till min tränare Annika att skrik på mig om jag rider så där mesigt sakta. Det var så här att för 2 gånger sedan filmade hon och förra träningen tittade vi på filmen och gick igenom de olika momenten samt teknik osv. Mycket bra.

Och det ser ut på filmen som jag rider i slow motion. Så nu skulle jag tänka på att rida mer framåt och det gick bra tills jag började bli lite osäker och lägga mig i för mycket.

I slutet skulle vi hoppa en S-båge och jag fick inte riktigt till inhoppet. Jag till och med var tvungen att styra undan en gång för jag kände att jag låg fel. Då tar Fidde saken i egna händer. Det är ingen som ska stanna mig framför ett hinder så jag drar extra mycket och skiter i mamma hon får bara hänga med. Och i det läget var det his wish is my command. Så det var bara att hänga på och oj vad bra det blev. Sedan gick resten av bågen super.

Nu ska vi hoppträna hela helgen för Fredrik Gustavsson som kommer till Lerk och dressyr nästa vecka för OS ryttaren Lotten Aronsson. Ska bli super, jag hoppas jag kan filma lite eller rättare sagt få med mig nån som kan filma lite ;O)

Nu ska jag iväg och shoppa lite rep och annat.

Julia, ja jag kommer ;O)

Kramisar Anna

1 comment:

Anonymous said...

Hej, det är verkligen intressant, stewartranch.blogspot.com tack