Tuesday, February 17, 2009

Träning för Fredrik

Lite lustigt att träna för någon som heter samma som ens häst ;O)

I alla fall, jättebra träning. Tyvärr åkte jag själv så ingen kunde filma. Nu ljög jag, Garry var faktiskt med på söndagen men vi vet ju alla hur glad han är i och filma, så det var bara att glömma att fråga honom. ;O)

Fick mycket hjälp med mig och min sits bland annat och hur vi ska tänka i uppvärmningen samt anridning och landning.

Första dagen var det mycket markarbete och Fredrik gick runt och förklarade hur man kan jobba sidorna på hästen effektivt och sa att han kunde nästan till 99% se vilken hästens starka sida var när vi red. Så han gick runt och berättade för varje ryttare vilken deras häst starka sida var. När han kom til mig stod han länge och funderade så sa han - Jag kan inte riktigt avgöra det för din häst är väldigt liksidig.
Det var riktigt snällt sagt och det kändes bra.

På söndagen hoppade vi bana. gick riktigt bra när jag inte ville för mycket. Han sa till mig att jag ska lita mer på mig själv för jag har ett väldigt bra öga för att se distanser och avstånd så det ska jag ta vara på.

I alla fall lärde mig massor och fick massor av bra tips att använda mig av och många nya idéer för framtida träning när man är ute i naturen och rider. Som just nu tyvärr är väldigt frusen men det vänder snart :O)

Idag är det markarbete på Lerk ska bli kul och Garry ska ta grönt kort. så vi får önska honom lycka till.

Jag har inte på ett bra tag lagt upp några bilder på Sammy eller några andra men jag har några nu som jag bara ska föra över till datorn.

Nu ska jag byta om och åka.

Kram Anna

No comments: