Saturday, July 8, 2017

Vi börjar nu trappa upp träningen lite.

Det är alltid kul med lite mål och mitt första mål med lilltjejen är att kunna vara med på programridningen vi ska ha här hemma på Stewart Ranch i juli.

Har börjat skissa på ett litet schema för hur vi ska träna för att komma dit. Har också det för att min medryttare, Carina ska få lite hjälp med tips och idéer när jag kommer vara borta nästa vecka. Jobb väntar på Falsterbo.

Också är det viktigt vi tränar mot samma mål och tänker lika. Carina har nu börjat studera Buck och tränat lite. Kul när vi kan jobba med samma saker. Lätt för Rosie också att vi gör på samma sätt. Och förstår också hur hon ska förhålla sig till människor.

Nu har vi börjat jobba mer på bommar för att stärka henne och får henne lösgjord. Väldigt effektivt. Mycket övergångar jobbar vi på också och temopväxlingar samt öppna, sluta och skänkelvikning.

Vi kör fortfarande korta intensiva pass i paddocken på 30-45 min. När vi rider ut är det längre turer.

Hon är väldigt positiv till arbete och älskar att jobba så man får känna efter när hon börjar bli trött så man inte missbrukar hennes arbetsvilja och det slutar med dålig träning.

Min filosofi i träningen är att berömma det lilla, detta gör att hästen känner att man inte kommer be den om något den inte klarar av och med den vetskapen kommer den alltid ge mig ett ärligt försök. Då tycker de också att träningen blir rolig och det är det viktigaste.

Sedan får vi också jobbat på kommunikationen och bonda :)


No comments: