Wednesday, July 5, 2017

Lilltjejen överraskar mig varje dag

Ja för varje dag vi får tillsammans så visar hon mig nya sidor av sig själv.

Vi har mycket uteritt på vårt schema då det är det bästa sättet att bygga muskler att få vara ute och klättra i skog och mark och naturligtvis är det varierande och roligt för hästen samt att hästen blir trött mentalt.

Också ett bra sätt att lära känna varandra och få timmar i sadeln med sin nya vän.

Idag red vi ut med Lisbeth vår granne och hennes Vesta. Visade Lisbeth en ny runda som jag själv fick lära mig häromdagen. Rosie är vaken och tittar och kan tveka lite men bara hon får någon minut på sig så går hon. Inga försökt till att springa iväg eller göra 180 gradare.
Man märker att hon inte är van att vara ute utan behöver många timmar ute så hon lär sig att lyfta på fötterna ordentligt.

Det jag blev riktigt glad över idag var när vi kom till ett ställe där vi sa att vi skulle trava men Vesta satte av i galopp, tänkte för mig själv att det här blir kul att se vad hon gör. Men lilltjejen travade så snällt i lugnt takt efter och hade inga planer på att försöka komma i kapp.

Kunde sedan vid ett annat ställe också galoppera lugnt förbi utan att hetsa upp sig och försöka galoppera före.

Ja kan väl säga att jag är supernöjd med hennes beteende, detta gör vår träning bara lättare och framförallt roligare.

Nu tränare vi på.

Bjuder på en bild. Jag är inte mycket för skydd och så men har några liggandes i alla fall. Idag fick hon prova Fiddes turkosa outfit ;)

Vad tycker ni?


No comments: