Thursday, July 6, 2017

Första dressyrpasset och "ny" sadel för lilltjejen

Ja idag blev det ett pass i paddocken och lite mer åt ett riktigt dressyrpass.

Fick tillbaka min sadel idag av Niklas och den är nu omvärmd och stoppad så att den ska passa lilltjejen.

Tyckte att den funkade bra men ska rida i den några fler gånger för att få riktig koll.

Tog även fram lite bommar för den lilla tjejen och jobbade lite på.

Idag ville jag mer känna av vad hon behöver träna på och hon är svag i bakdelen och ryggen och behöver stärka sig där och det känns. Så vi kommer hitta övningar för att hjälpa henne med detta.

Uteritterna och klättringen i skog och mark kommer göra gott men också bommar i paddocken både uppsuttet och på linan.

Hon är så lätt för övrigt så det är svårt att inte bli för ivrig och vilja mer. Man får bita sig tungan och tänka hon är inte så mycket tränad så nu är korta intensiva pass det hon behöver med kvalité då blir det bra. Det får ta tid, det är hon värd.

Och detta är ju även helt nytt för mig så jag har massor att lära. Det är det som är så roligt att hon lär mig saker varje pass och jag blir som ett barn på julafton och vill bara lära mer, mer.

Idag provade jag lite outfit också på henne som jag hittat på rea, hon blev riktigt söt :)


Bjuder också på lite filmer från dagens pass.








Tack för idag! Kram

No comments: