Wednesday, July 8, 2009

Lite uppdatering

Hej

Idag är det den 8 juli och jag kunde inte skriva igår något mer för internetleverantören här sabbade sig lite och stängde av telefoner och internet.

Men i alla fall. Gårdagen spenderades i Brea Mall. Var ganska trött i benen när vi kom därifrån. Trevligt ställe som vi var på även de andra gångerna vi varit här och man kommer faktiskt ihåg en hel del

Herman och Tonette jobbade på dagen men när de kom hem på eftermiddagen så skulle vi iväg till the refugee camp som Herman kallade det. Det var hem till Tonettes syster, där även hennes mamma, moster, bröder m.m. bor. De är från Filipinerna.

Vi åt filipino food och det är nåt speciellt och gott. Man kunde ju knappt sluta, ILLA!

Lumpia är en typ mindre vårrulle som man doppar i sötsur sås och sedan fick prova på helgrillad fisk fylld med olika typer av grönsaker som man doppade i en soya sås. OJOJOJ säger jag bara.

Sedan var det lite hemmagjord potatissallad, revben och ceasarsallad också.

Somnade när jag kom hem kan jag säga.

Nu ska jag göra mig i ordning för vi ska ut och shoppa de sista grejerna. Och sedan ska vi på music in the park i kväll med fler goda vänner som vi träffad här för 10 år sedan. Ska bli jättekul.

JO måste ju säga, Herman sa att vi MÅSTE till IN & OUT Burger i dag. YES!!!! Mitt Favvoställe förutom Northwoods In som vi ska till på fredag på min födelsedag.

Kramar Anna

No comments: