Sunday, June 28, 2009

Nedräkningen har börjat...

...nu är det inte många timmar kvar så är vi på väg över till det stora landet i väster ;O)

Semestern är nära och vi ska njuta, massor. Jag kommer blogga därifrån också, har med mig min mobil så jag kan ta lite kort.

Ska träffa lite amerikanska hästar som vi ka hjälpa till med.
är
De sista veckorna har varit hektiska, har inte hunnit tänka på någon resa förrän nu de sista timmarna.

Har haft 2 ridläger här hemma, totalt 10 tjejer. Vi har ridit dressyrprogram och haft skattjakt. Mycket uppskattat.

De senaste 2 veckorna har jag också förberett för den stora dressyrtävlingarna som är på Lerk denna helgen och som tävlingsledare är det en hel del att göra.

De senaste 2 dagarna har jag hållt på med förberedelserna långt in på nätterna. Och natten till lördag sov jag och min assisterande tävlingsledare på Lerk i sekretariatet.

Idag har det flutit på riktigt bra. Alla som var där var väldigt nöjda och mycket beröm fick vi för en fint arrangerad tävling :)

High tech var vi också med datorer hos domarna där de knappade in poängen direkt och man kunde följa moment för moment uppe i sekretariatet på resultatskärmarna.

Lite tråkigt att jag inte kan vara med imorgon då det är upp till MSVA:1 men min assisterande tävlingsledare Ronja fixar detta galant och har lovat att rapportera.

Tingen gjorde sin debut i LB hoppning igår fredag på regionalnivå och trots värmen på närmare 30 grader och en tungbana kom hon runt med 1 förargligt nedslag på sista hindret i omhoppningen. Riktigt BRA!

Nu väntar fler regionala hoppningar för att kunna få rutin under hela hösten för att sedan förhoppningsvis kunna delta i Div 1 hoppningen till våren.

Klockan är nu 01.30 på natten och det är bara 2½ timma kvar tills vi drar til flygplatsen jag har sovit ca 7 tim sammanlagt på 3 nätter och det tänker jag ta igen på planet imorgon.

Ha nu en trevlig söndag och nästa gång jag skriver är jag i Phoenix, Arizona.

Kramar Anna

No comments: