Friday, June 5, 2009

Har fått chansen att träna för Lotten

Ja det har varit 2 st lektioner som verkligen gett mig super mycket.

Lotten är handikappryttare. Hon var i Hong Kong i höstas och tävlade för Sverige i Paraolympics.

Man kan träna hur mycket som helst på att hästen göra si och göra så och man vill att hästen ska ha bra takt och gång etc. Men för att komma dit är det viktigaste att DU som ryttare kan hjälpa hästen på bästa sätt genom att vara avlappnad och kunna använda din kropp på rätt sätt så att du synkar med din häst.

Det har jag fått träna på och vad nyttigt det har varit och vad enkelt allt har blivit om jag bara tänker på hur jag samspelar med hästen.

Allt är väldigt logiskt när man får det förklarat på ett bra sätt.

Som Lotten sa i går, dansa med din häst och när jag fick till det - Vilken härlig känsla!

Jag ser redan fram emot nästa lektion och jag är supertaggad att få prova mina nya kunskaper på mina andra hästar.

Jag har ridit Lilleman på lektionerna hittills.
Mer om träningarna för Lotten och exakt vad vi gjort m.m. står i min träningsblogg.

Kram Anna

No comments: