Monday, June 1, 2009

Kanonen längst fram...MIN FAVORIT...

...eller hur Ida?

Ja som sagt vi tillbringade hela söndagen i det härliga vädret på Liseberg. Hur kul som helst!

Vi började dagen med gemensam frukost på uteplatsen. 14 barn och 2 vuxna. Snacka om stor familj ;O)

Sedan får ni själv föreställa er hur det såg ut när 14 st tjejer skulle slåss om 2 st toaletter för att göra sig i ordning för Liseberg. Jag säger bara en sak. Tur att vi gick upp i tid och åt så att det fanns några timmar tillgodo för just den aktiviteten.

De 2 vuxna människorna satt och tittade på med glada miner. Visst är det kul att se hur tonåringar är idag. :O)

I alla fall på utsatt tid faktiskt för en gång skull kom vi iväg till Liseberg, vi hade även snälla föräldrar som ställde upp och körde för lite svårt var det att få plats med 14 barn i 2 bilar.

Väl på Liseberg efter att alla fått sina åkband inklusive jag :O) så bar det iväg till första atraktionen, Flumride och vad passade inte bättre denna varma dag att bli totalt genomblöt ;O)

Och sedan flöt dagen på med mera åk, Balder, Hanghai, Lisebergsbanan, Höjdskräcken, Uppsvinget, Uppskjutet, Kållerado m.fl, men höjdpunkten var Kanonen. Jag åkte den även förra året men Ida föreslog att vi skulle sätta oss längst fram och det var nog det bästa jag gjort.
Vilken känsla! Jättehäftigt!

Kanonen gör 0-75km/h på 2 sek i starten. Som det låter så är det precis så att du skjuts ut ur en kanon. Sedan är det loopar och stup som varvar varandra och att under den åkturen sitta längst fram och se vad som kommer att hända är helt otroligt, vilken frihetskänsla :O)

Tjejerna fick med Garry in på hotell Gasten, en lite skräckupplevelse för några ;O)

8 timmar och 1 2kg:s toblerone, 2 st marabou chokladkakor, 1 st alladinask, 2 st centerrullar och en tvistpåse senare var vi alla ganska trötta och nöjesparken skulle stänga då packade vi oss hemmåt ett glatt gäng kan man minst sagt säga.

Nu ska jag nog dricka lite kaffe ;O)

Kramar Anna

No comments: