Monday, November 21, 2016

Norco från hästryggen

Ja Norco är ju Horsetown USA och då ska man uppleva den från hästryggen. Det var precis det jag fick göra idag.

Jewel tog med mig på en trail ride nere vid flodbädden. Vi red på de milslånga stigarna och vadade över floden och avslutade i stan :)









Detta var en ridtur utöver det vanliga.

Dagen började med att jag och Sandra åkte över till Jewel och Andy. Dagen var planerad så att jag och Jewel skulle ta en uteritt medan Sandra skulle vara kvar med Andy och hjälpa till med Tipsy. Eftersom de bara har 2 st ridbara hästar så kunde vi inte rida ut alla tillsammans. Så Sandra får denna trevliga tur på tisdag när jag sitter i skolbänken.

Men innan vi gav oss i väg hade jag lovat Andy att ha lite lektion för honom på Coco. Mest för att förklara hur hon ska gå och jobba i form och ge honom lite tips och råd på vägen.





En latte fick vi också avklarat på morgonen.



Sedan när jag var klar med Andy så tog jag över Coco och Jewel sadlade upp Lola och vi gav oss iväg. Kan inte riktigt förklara med ord men helt otroligt vackert och väldigt annorlunda natur att rida i. Men så skoj.

Här kommer lite filmer från dagens tur.


















No comments: