Sunday, November 20, 2016

Hästar för hela slanten

Idag blev det massa hästar för hela slanten. Vi åkte till Jewel och red och jobbade hennes 3 hästar och sedan fick jag prova en quarter som ägaren till stallet hade. Hon ville ha lite råd och tips kring utrustning. Imorgon är det trail ride på schemat.

Lite om Jewel för er som inte vet vem hon är. Jag och Garry var här i Norco förra året och åkte omkring och tittade i hästaffärer och lite andra klädaffärer och i en av dessa affärer så när jag går runt och tittar på kläder kommer Jewel in och ska lämna tillbaka ett par byxor. Hon börjar prata med tjejen som äger affären och de pratar häst. Garry hörde lite av de pratade om och hoppade in med en kommentar och sedan frågade de lite om var vi kom ifrån osv och så var snacket igång. Jewel sa då att vi kan ju inte åka i från Norco utan att ha ridit då Norco är Horsetown USA. Så på den vägen är det. Vi blev hembjudna och fick rida hennes hästar och sedan dess har vi hållit kontakten.

Sandra fick också visat lite vad hon jobbar med och behandlade en häst. Man kan säga att vi har varit lite personliga rådgivare idag.

Fick också tips från Breanna som äger stallet då hon gjorde samma test som jag ska göra på tisdag förra året.
Känns skönt att veta lite vad som förväntas.

Imorgon ska vi tillbaka, mer hästar och jag ska hålla lite lektion :)

Här är lite kort från dagen :) Hästarna vi red var Coco (brun hackneykorsning) and Lola (stor vit draghäst)

























No comments: