Thursday, August 6, 2015

Torsdag

Tiden går fort när man har roligt.

Igår sa vi Hej då till Dallas, Texas och drog oss vidare västerut till Californien närmare bestämt Carlsbad.

Här bor våra kompisar Herman & Tonette. Garry lärde känna Herman på en av hans första resor hit till USA 1985 och de har varit vänner ända sedan dess. Garry har alltid hälsat på Herman när han har varit över här och sen jag kom in i bilden har jag fått följa med.
Tonette är hans fru som är från Filipinerna ursprungligen och de har 2 barn Mallory & Kera som numer är vuxna och mer eller mindre utflugna.

När jag träffade dem första gången var dem 2 och 5 år och de är idag 20 & 23 tror jag.

I alla fall dessa 2 människor är helt underbara och när man kommer hit så känns det som man såg igår.

Tonette är superrolig och man har skrattkramp efter en kväll med henne.

I alla fall så idag ska vi till ytterligare en hästaffär ska titta på nya ridskor och en hjälm.

Jag ska sedan iväg till en svensk tjej som startat verksamhet här och ska få ta en lektion på en av hennes hästar.

Kolla gärna in hennes hemsida - http://www.swedeequine.com/

Ska bli riktigt kul :D

Men nu väntar en dusch och sedan bär det iväg för shopping. :D

Ha en super dag så höres vi.

Kram

No comments: