Wednesday, August 12, 2015

Arizona - Sandstorm - Bortskämda ungar - Släkt - Hästar

Nu har vi varit i Arizona i 2 dagar och igår var vi shoppade lite saker igen eller rättare sagt Garry. Han fick tag i en hatt som de formade efter hans huvud. Han var nöjd och glad och det e ju huvudsaken.

Varmt är det här i alla fall i går närmare 40 grader. Idag har det dock varit sandstorm på förmiddagen som slutade med åska och regn och sedan gick strömmen. Det är inte vanligt men det händer.

Och sedan blev det inte varmare än 32 grader på hela dagen. Lite skönt faktiskt.

Vi hade idag bestämt att åka ut och hälsa på Garrys halvbror Matt. Han fick för ett antal år sedan en stroke och är nu tyvärr sängliggandes. Väldigt tråkigt och ledsamt att behöva se honom så här och jag har inte träffat honom sedan 2009 och då var han frisk.
Han är helt klar i huvudet men talet hänger inte riktigt med och han kan röra höger arm och ben lite men inte mer.

Vi hade med oss Garrys faster Geneva på besöket samt hennes barnbarn. Och nu vet jag varför jag inte har några själv. Vilken j...la bortskämd lite BRAT. AAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH säger jag bara jag trodde jag skulle får ett frispel och var millisekunder från att be Garry stanna bilen och slänga ut UNGJ...
Hade för ett ögonblick också tänkt att ge honom en lång harang på svenska med inte så fina ord men jag bet mig i tungan. Stackars Geneva, inte lätt för henne och han lyssnade inte på utan testade mest, hon blev ganska arg.
I alla fall vi blev av med honom tillslut och då drog vi till en ny hästaffär :D

Där hittade vi lite mer roliga saker bland annat ett sådant bett som jag har till Snillet. Var tvungen att köpa var alldeles för billigt.

Nu är vi tillbaka hos Garrys andra faster Romelda och hon hade lagat världens goaste middag. Hon sa att det hette beef over rice men i Sverige kallar vi det kalops. Fick det med broccoli och henne egenodlade gula squash.

Nu ska vi slappa lite och sedan fixa lite med hästarna. :D

No comments: