Thursday, January 15, 2009

Lite svenska igen och Öland ligger långt borta.

Hej på er.
Har gått ett litet tag sedan jag skrev nu. Hinner inte så mycket med nytt jobb och allt.

Men i alla fall vad händer här på ranchen?

Det har varit halt ute och kallt. Vilket innebär att träningen blir lite lidande, skrittat har vi gjort men inte mer. Men sedan när det började lätta förra veckan så kunde man börja rida ut igen. Men det är tur att man har 4 ridhus runt om där man bor som man kan rida i.

Jo Sandra var så vänlig och tog ut en hästpratare :O) jag har faktiskt haft denna tjejen hos mig förut och jag har även då varit väldigt nöjd.

Och den här gången skulle Lilleman få prata av sig och som sagt det gjorde han. Han berättade mycket om hur han mådde och allt som jag trott blev besannat. Han hade ju erlichias när han var liten och jag har alltid sagt att det är nåt som inte står rätt till efter det. Folk har sagt att jag varit mesig och haft det som ursäkt men jag är glad att jag litat på mina instinkter och lyssnat på min häst när han säger ifrån.

Infektionen sitter kvar i kroppen på honom. Det är därför han är som han är helt enkelt. Han går upp och ner hela tiden.

Jag fick också berättat för mig att han visste att jag var på rätt väg och att jag anat hela tiden vad det varit men aldrig nått hela vägen fram.

Men nu i alla fall ska han få hjälp och därför bär det av till Öland på lördag. Ska bli riktigt kul att se om detta hjälper. Jag kommer berätta mer när han kommer hem. Han kommer få den tid han behöver för att återhämta sig efter sin behandling och sedan räknar jag med att kunna komma igång med honom under sommaren igen.

Då blir han farlig på banorna till hösten ;O)

En tapper kille är vad jag har som ger en allt trots infektion och stark vet jag att han är.

Tävlingsmöte har det också varit, massor av intresserade som vill vara med. Och det blev också klart att jag blev lagledare för Gota cupten, Div 1 hoppning för ponny samt Div 3 Dressyr häst.

Kommer bli ett intressant år. Nu börjas även planeringen för dressyrtävlingen till sommaren som Lerk ska arrangera. Vi ska ha klasser upp till MSV A kommer bli riktigt kul.

Jo får väl också berätta att ikväll ska Sammy till skolan igen. Hans andra kurs börjar idag. Ska bli kul, den lille huliganen har växt till sig och lär sig supersnabbt. Knappt man hänger med själv och fattar.

Nej nu ska jag göra lite nytta också.

Vi hörs!

Kramar Anna



Känner ni igen denna lilla gris?

Veckans fråga, vem tillhör denna godisskålen tror ni? Den som har rätt svar skicka en kommentar och ni kommer och vinna nåt fint. :O)

1 comment:

oddiladdi said...

den är sandra´s!!! vad gör den hemma hos er??