Thursday, January 15, 2009

Hoppträning i tisdags höll nästan på att glömma...

Jag höll ju nästan på att glömma och berätta om hoppträningen i tisdags.

Det var skönt att komma igång efter juluppehållet.

Tisdagens övningar bestod av anridningsträning bland annat. Vi fick hoppa en liten serie bestående av en cavalett sedan 3 galoppsprång ett räcke och sedan en cavalett till bakom som blev ett studshopp. Meningen var att låta hindret dressera hästen och vi ska vara stilla hitta rätt takt och tempo. upp till 1 m - 1.10 m hade vi kvar studscavaletten kvar bakom sedan tog min tränare bort den.

Och när vi avslutade övningen låg räcket på 1.35 m. Det hoppet hade jag velat ha på film. Vilket hopp, kände mig som Pessoa när man svävar över hindrena. Han hoppar riktigt bra när man kommer upp i höjderna. Synd bara att jag inte vågar. Det var tur att min tränare inte sa innan vad hindret låg på.

Sedan avslutades lektionen med en serie på 3 oxrar där vi skulle ha 3 språng mellan varje. Men då nöjde hon sig med höjder rund 1 m - 1.10 m ;O)
Det kändes skönt.

En lyckad start på hoppåret 2009.

Kram Anna

No comments: