Saturday, January 3, 2009

Good Bye 2008 Welcome 2009

Ja så var det ju då ett helt nytt år. Tiden går så himla fort och tur är väl det ibland. Året som varit kan ju nästan gå till historien för min del. Det har varit mycket bra men även mycket dåligt.

Men det är i alla fall tur att året slutade på topp. Men om vi ska dra en kortfattad summering så är det väl nåt sånt här. Vi delar upp det jobb och privat.

På privatsidan har det hänt massor. För första gången fick jag uppleva hur en annan person försökt intala mig hur jag är som person. Och när man sedan försökte förklara att det där har du nog fått om bakfoten att sån är inte jag, får jag ännu en gång få höra att jo det är du visst försök inte intala mig nåt annat, då börjar man ju undra. Och det värsta var nog när man under en tre timmars session med en av sina bästa vänner sittandes vid sidan om och lyssna också få höra att till och med min mamma tyckte jag var elak. Och det enda jag var ute efter var att piska skiten ur mina vänner. För jag ville vinna.

Som tur var litade jag på mig själv och min vänner som känner mig kunde också intyga att den andra personen hade fel. Jag känner mig själv och har en klar bild på hur jag vill ha det och hur jag ställer mig till saker och ting och det rubbar ingen.

Jag tror att den personen pratade om sig själv hela tiden under samtalet. Har också fått lära mig ett bra ordspråk att man inte ska kasta sten i glashus. Det säger en del. Det finns mycket mer att säga i detta men jag vill inte sjunka så lågt och lägga ut mer information här. Det räcker att hela 3 timmars sessionen är omtalad i hela Ale samt Lilla Edets kommun och inte till det bättre kan man ju lugnt säga (för den andra personen). ;O)

Efter det i alla fall så var det dags att ta nya tag. Jag och Fidde började om med vår träning. Vi har kämpat oss tillbaka och på hösten gav all träningen resultat och vi har fått en bra grund och en nystart inför 2009.

På jobbsidan har det ju varit liteknackigt minst sagt. Tyvärr var vi en dröse som blev av med våra jobb i våras. Ett jobb jag trivdes jättebra med. Och det är synd. Det är svårt att hitta tillbaka och leta ett nytt jobb när man hade nåt man trivdes med.

I alla fall hittade jag ett nytt jobb där jag började i somras men det var inget bra. Det är tråkigt när folk inte kan prata med dig direkt utan måste springa till chefen. Det var som om man var tillbaka på lågstadiet igen. Jag har varit mobbad när jag var liten i skolan och nu har jag även upplevt det på jobbet, det är lika illa vilket som. Det var bara att ta sig därifrån fortare än kvickt och det löste sig bra. Nu är jag riktigt laddad inför mitt nya jobb. Ska ge gärnet.

Fast man kan tro att det bara varit tråkigheter så har ett glatt gäng av ponnytjejer förgyllt min vardag. Vi har haft så otroligt roligt och gjort så många roliga aktiviteter och tävlat förstås. Alla deras galna upptåg samt aktiviteter m.m. kan ni läsa om på deras egna hemsida. Följ länken från http://www.stewartranch.se/ Skriv gärna en hälsning till dem i deras gästbok.

Sedan får jag inte glömma mina goa vänner i tjejgänget. Vi har hållt ihop sedan lågstadiet jag tidigare än det och våra träffar och middagar är alltid lika uppskattade. Men det har blivit lite lite händer och fötter det sista. Det får vi göra nåt åt när vi ses nästa gång. Jag vet att det är min tur. ;O)

Sedan har vi ju blivit ett riktigt gott gäng här i Sannum som tränar och tävlar tillsammans. Riktigt kul!

Så mycket kul har hänt 2008 också men tyvärr är det ju alltid det dåliga sakerna man kommer ihåg mest och det är synd. Men ändring ska det bli. Ett nytt år står framför oss och jag ser fram emot det jättemycket.

Garry har nu översatt vår hemsida till engelska med så att våra släktingar i USA kan läsa. Och det är ett mål i år att komma över och hälsa på släkten och vännerna.
Nu är det middagsdags.

Många Kramar Anna

No comments: