Sunday, January 25, 2009

Hemtjänst, Dressyr, Grattulationer och Omhoppning

Hej på er, hoppas helgen har varit bra.

Idag är det ju då söndag och denna dagen börjar gå till ända. Jag sitter vid köksbordet och väntar på att mina pajer ska bli klara. Nej vi har ätit men imorgon hinner jag inte laga mat så jag har förberett lite ikväll.

Jag har också ikväll fått prova på att jobba i hemtjänsten. Nu gäller detta min mamma och mormor. Mamma har överansträngt sig och lyckas få ett diskbråck...hmm undrar om det stavas så? Jaja i alla fall. Och eftersom min mormor är beroende av min mamma så blev det ju helt plötsligt den snälla Anna som fick rycka in. Måste se komiskt ut när man springer med kassar med mat mellan lägeheterna. I sådana stunder är man riktigt glad att det bor på samma gård fast i olika hus.

Innan jag ryckte in i hemtjänsten så har jag hunnit med att träna i morse. Dressyr blev det för min tränare och det funkade super. Hon är urgullig. Vi har lite att träna på jag och Fidde och ska genast sätta igång.

Det gick bra för min vänner Sandra och Marielle också, det går framåt med stormsteg så nu väntar vi alla med spänning på första dressyren. :O)

Och emellan dressyren och hemtjänsten var vi och grattulerade svärmor, det är hennes stora dag imorgon men vi gjorde en grattisbesök idag. Jag passar på att grattulera här ännu en gång. GRATTIS!!

Nej jag får slita mig och kolla lite på tv:n, det är hästhoppning från Zürich på 2:an. Nu är det Rolf- Göran, be right back... WHHHHAAAAAAAAAAA....Han är felfri.......MEN SKIT, han fick ett tidsfel. TYPISKT. Och detta var enda svensken.

Jaja jag får väl heja på Jessica Kürten i stället ;O) That's my kind of girl...AND YES!!! She is in the jump off.

Nu måste jag sluta, ska ju hinna med att lägga in lite bilder också men det blir i nästa inlägg.

Kramar Anna

No comments: