Saturday, December 20, 2008

Träning, ny lampa, god mat och goa vänner....

...det gör en sådan här kväll helt perfekt :O)

Dagen började med hoppträning. Jag hjälpte några av ponnytjejerna och Marielle med lite markarbete. Funkade super. Alla var nöjda och glada. Vi tränade på lite studs, S-svängar och linjer med olika avstånd. Och ryttarna fick tänka mycket. Roliga övningar. Ska se om jag inte kan fota eller om någon kan hjälpa mig att filma lite av nästa träning. Av våra hästar var Tingen och Danfas med. Riktigt bra gick det för dem.

När det var avklarat åkte vi hem och jag red Lilleman igen. Hovslagaren var här och slog på nya skor på de andra hästarna.
Och som jag skrev i går, man får hejda sig för att rida för länge. Jag har börjat och träna lite olika moment ur dressyrprogrammen och han är riktigt bra. Mycket övergångar och förflyttningar står på schemat också för att han ska stärka sin bakdel. Han tycker det är kul att få jobba nu och tar bettet själv för att det ska fort. :O)

Under dagen idag fick Garry hjälp av sin bror att montera upp en ny lampa på framsidan stallet och jisses vad den lyser. Den lyser upp hela gårdsplan och i stort sett hela infarten. Nu känns husbelysningen överflödig.

Efter denna mysiga hästdag så kom ett par goda vänner till oss med sina barn och vi har lagat supergod mat med massa ost! Hahaha ni som känner mig vet att jag är en ostoman ;O)
Och nu är det dags för lite gott kaffe och efterrätt :O)

Perfekt slut på en kul dag. Imorgon blir det mer ridning och träning av lille Sammy. Vi har börjat att ta med honom på ridturer och han är jätteduktig. Han går fot brevid hästen och är så lättlärd. Ska bli hur kul som helst att valla kor med honom nästa år.

Jo en sak till har jag gjort idag. Jag har beställt en ny sadel till Lilleman igen. En hopp den här gången :O)

Lite bilder kommer här på lite allt möjligt.

Kram Anna


Sammy hjälper hovslagaren. Det är ett hårt jobb.


Och mocka måste man också göra.


Och efter en dag ute så ser man ut så här.

No comments: