Friday, December 19, 2008

Tack Peter!

I onsdags var jag och Garry hos Peter Ljungberg och tränade.
Peter är reining ryttare och rider i landslaget. Besök gärna hans hemsida http://www.horsetraining.se/

Jag hade med mig Lilleman och vi fick jobbat igenom en hel del. Och det bästa av allt var när Peter satt upp och kände på honom och jag fick se honom jobba med hästen han visade mig hur jag skulle ta mig igenom de diskussioner som kan förekomma.

Mitt självförtroende ökade betydligt och det var en fröjd att rida hästen efteråt. Nu har jag tränat på Peters läxa 2 dagar i rad och det funkar super. Jag och Lilleman och hittat varandra ännu mer och jag måste hejda mig själv så att jag inte rider i flera timmar för att det är så kul.

Jag kommer träna hela "jullovet" för i början av januari ska jag och Lilleman göra en "nystart" på dressyrbanorna.

Ska filma ett pass när det inte är så mörkt ute. Har några träningar för min dressyrtränare snart och då ska vi filma lite.

Nu måste jag sova. Ska träna ponnytjejer i morgon.

Kram Anna

No comments: