Wednesday, September 26, 2007

PANIK PANIK!!!

Igår var jag på hoppträningen. Ja inget konstigt med det igentligen. Hästen var pigg och glad och jag hade lovat min nya medryttare att ta Fidde på hoppningen. Så jag lastade hästen och körde upp honom och vi lastade ur.



Han såg tyvärr ut som en leråker men det är smällar man får ta. Allt var frid och fröjd tills vi hade sadlat på hästen och min medryttare hoppar upp.



Härsten går knappt i styrfart framåt och haltar! PANIKEN i Bender bröt ut. Alla tankar om att helvetes jälvar skit kommer jag ha en halt häst till helgen nu. Jag får ställa in min tävling. Det är sista omgången samt finalen i Allsvenskan och det är ju typiskt när man nu ligger så himla bra till att man måste stryka sig.



Jag lyfte båda fram hovarna på hästen och kolla så att han inte trampat på nåt som fastnat i hovarna. Men jag hittade inget. Jag sträckte ut benen på honom för att kolla så inget nöp honom eller var i kläm.

Men sedan när han skrittat lite, travat lite vid hand så var det borta.

Lektionen löpte på bra och sedan var det inga konstigheter.

Jag tänkte också att nu är det kört med min fina sadel. Är tvungen att sälja den som bara är ett år gammal.

Men nu tror jag mig ha kommit på var det var. Precis där sadelgjorden sitter på vänster sida har han fått några konsitga utslag som blivit sår. Dessa har irriterat honom och gjort ont.

För när jag rider barbacka är det inga problem.

Salva på och så hoppas vi att de läker till söndag!

Kramar

No comments: