Sunday, September 9, 2007

En helg i skogen utan hästar

Hej Hej

Nu har det slappats ordentligt. Och har även varit social med min mamma en hel helg.
Jag och en kompis Marielle tyckte att det skulle vara kul att åka ut och spendera lite tid i skogen och plocka svamp. Sagt och gjort, vi bestämde en helg i september och drog med oss våra mammor.
Vi har haft superkul. Svampar hittade vi inte så många men vad gör det när vi hade vi så kul. Vi tog vår stora bil och lånade en husvagn och drog iväg. Till bohuslän bar det av.

Vi var ute och gick i skogen hela lördagen och sedan på kvällen grillade vi och sedan satt vi i husvagnen och tjötade och spelade kort.

Idag gjorde vi en kort runda på morgonen innan vi bestämde oss för att packa ihop och ge oss av hem.

Men jag undrar egenligen varför gör man sig sånt besvär för ett par små gula svampar. Ligger och krälar inne i granar för att få tag i dem. Barr innanför kläderna och alla dessa insekter. Ja jag säger då det.

Vi kostaterade alla att vi haft kul och det var huvudsaken och målet med helgen. Och jag fick lite annat att tänka på än alla andra vardagliga bekymmer :)

Dags att duscha av sig resterande av den bohuslänska skogen så att jag kan gå till jobbet imorgon.

Kramar på er. Anna

1 comment:

oddiladdi said...

Hej A!
jag hade gärna flummat runt med dig i skogen om jag "sluppit" att flytta,På lördag skall vi vara in flyttade...... vardags rummet är på plats nu och nu är det bara resten kvar..... phu! mvh S