Monday, August 10, 2009

LILLEMAN ÄR BÄST!!!!

I lördags var det dags för Lillemans andra lokala tävling i dressyr.

Vi drog i väg till grästorp och startade LC och LB.
Han kändes jättebra i första klassen och mitt mål var att gå in och genomföra programmet så bra som möjligt samt att han skulle vara bekväm på tävlingsplatsen.

Och visst är han. En supercool häst som du kan ha med dig var som helst. Inga problem. In i ett nytt ridhus inga konstigheter där inte, inte en reaktion på att domaren satt i ett hål i väggen eller att det sprang folk ut och in mellan sekretariatet som var uppe på läktaren eller att hela ridhuset var fullt med svalor som flög omkring.

Ritten han gör är den bästa och jag är supernöjd när jag kommer ut.

När jag sedan får resultatet i min hand blir man nästan tårögd. En ritt på 63,70% och 3 st 8:or i protokollet. DÄR SATT DEN!!!!

Vi hamnade precis utanför placering, men vad gör det hästen är ju grym! Tack alla som trott på oss och Lotten för din träning och dina tips.

Sedan red vi LB:n inga jättebra % men vad gör det allt kommer inte på en dag. Och man kan inte förbättra allt på en dag. Kritiken var jättebra på LB:n domaren uppfattade det precis så som jag kände det och gav mig helt rättvis kritik.

Som sagt en jätteduktig häst hade jag. Nu blickar vi framåt till nästa.

Kram Anna

No comments: