Monday, January 19, 2009

Öland - en Ö som tillhör Sverige

Ja det har jag nu fått lära mig. :O)

Jag har också nu åkt över den fina bron till Öland. En lång resa blev det i lördags, vi startade kl 06.00 och var hemma vid 19.00. Vi hade några stopp på vägen men annars satt vi i bilen typ 11 timmar.

Jag hade helt klart för mig att det skulle bli min första vistelse på Öland, men ack så fel jag hade. När vi var på väg hem ringde min mamma för att kolla hur det gick, och så frågar hon känner du igen dig?

- ÖHHH VAAAA?????

- Ja du har ju varit på Öland när du var liten kommer du inte ihåg det?

Nej tyvärr det måste varit en tråkig semester eftersom det inte ringer några klockor alls.

Lilleman däremot såg att fatta precis vad som var på gång. En sådan cool kille. Hela resan stod han blixt stilla. Han backade snällt av transporten och lunkade med in i stallet. Där fick han bekanta sig med sin nya box som ska vara hans hem i 2 veckor och sedan när en första undersökning var gjord och journalen ifylld så fick han gå ut i hagen. Och genast blev han kompis med en fullblodskille i från Kungsbacka.

Sedan skulle han få ta det lugnt hela lördagen och sedan påbörja sin behandling på söndagen.

Ska bli riktigt intressant och höra i slutet på veckan om han visar att han är på bättringsvägen. Veterinären sa att man kan se de första förändringarna redan efter 4 dagar.

Tänkte att jag skulle ringa ner lite senare idag för att kolla så han sköter sig. Tror jag att han gör i och för sig. Men alltid skönt att höra sig för.

Nu ska jag ta och äta lite lunch.

Vi hörs lite senare hoppas jag.

Kram Anna

No comments: