Wednesday, August 26, 2009

Episod 235 - Lottas telefon

Ja nu är det så här att Lotta har lite otur med lite saker...ja ganska mycket saker.

I alla fall så här började dagen

Anna möter Lotta i frukostmatsalen på hotellet.

Lotta: Anna funkar din mobil? Det här är inte sant min har lagt av helt och hållet det händer ingenting när jag trycker på knapparna.
Anna: Ja jag tror min fungerar

Anna och Lotta åker till kontoret med sin M&M:s chef. Efter halva dagen då Lotta lånat Annas telefon för att kunna ringa sina nära och kära, ringer även Lotta telefonförsäljaren av våra telefoner och förklarar problemet. Hon får då till svar att hon måste gå till en teliabutik och lämna in telefonen. Lotta drar en stor suck och inser att det blir kvällens aktivitet.

Anna som är lite enveten och inte riktigt köper den lösningen börjar googla. Hittar en resetkombination för en annan Nokia modell men tänker att Nokia som Nokia så Anna säger till Lotta att den här provar vi.

I en gemensam ansträning lyckas denna reset och telefonen startar upp igen och fungerar som den ska. Lotta är överlycklig!

Lotta ringer då telefonförsäljaren och upplyser honom om lösningen. han kanske får en nån annan med samma problem.

Jag skulle vilja sett minen på den telefonförsäljaren.

No comments: