Wednesday, August 19, 2009

Dag 2 i Motala

Ja det här kommer inte sluta bra...

Min kollega Lotta är nog nåt av det roligaste som går i ett par skor. Varje dag har jag skrattkramp över alla roliga saker hon gör och säger.

Hon är tydligen en person som lyckas med det mest otroliga och hon sa till mig redan på tåget igår att efter ett tag kommer jag sluta förvånas och jag tror hon har rätt.

Idag började vi med en frukost på hotellet och sedan blev det taxi till kontoret. Ja inga konstigheter än så länge.

Jag tror att dagen flöt på ganska bra tills Lotta kom på att hon inte fått till sin VPN ordentligt. Hon började maila teknik avdelningen och sedan var det hela igång. Hon fick ett nytt lösen som hon trodde någon stackare hade skickat fel först och det inte var till henne osv.

Hon berättade senare att hon hade ställt vår nya mobil på larm i morse, men hittar inte avstängningen när det väl ringer och jag kan bara se henne fumla omkring där tills hon råkar komma åt nån knapp och klockan försvinner och sedan när hon inte hittar den i menyn så slutar det med hon väntar tills den tänker ringa nästa gång för att se om hon kan stänga av den då.

Igår hände nog det mest roliga av allt, Lotta har bara som vanligt haft lite missflyt hela vägen upp till Motala, i tåget skulle hon gå och handla fika, det var så långt att gå i tåget så när vi stannar på en hållplats så går hon av och springer på utsidan för att komma fram till 1:a klass vagnen igen.

Det händer en rad saker på jobbet också men i alla fall när vi kommer till hotellet vi får våra rum och Lotta går in i sitt och går förbi strykjärnet som hänger på väggen och detta faller i bitar...

Jag hinner inte in på mitt rum förrän det knackar på dörren och Lotta står utanför och hoppar och skriker, Anna kom in och kolla du måste se det här. Jag skrattar redan och när hon berättar och jag får se detta så vet jag knappt vart jag ska ta vägen.

Jag går in på mitt rum och ska gå på toa, då jag inser att ljuset inte funkar på toa, ännu mer full i skratt blir då jag inser att vi måste verka väldigt flamsiga och knasiga, den ena har ett söndrigt strykjärn och jag måste gå ner och tala om att lyset inte funkar på dass.

När jag kommer ut från toan inser jag dock att jag måste sätta ner min hotellnyckel i en kortläsare och då slås lyset på i rummet. *suck*

Ja roligt har vi ialla fall.

Nu ska jag sova. Ska lägga upp lite bilder får se om jag hinner det nu eller om det blir i morgon.

Kramar Anna

No comments: