Monday, January 9, 2012

Godbye 2011 - Welcome 2012

Ja visst känns det konstigt att skriva så.

När man precis har hunnit vänja sig vid 2011 så ska man lära sig att skriva 2012.

Ska man summera 2011 så kan man sammanfatta det med ett enda ord - JOBB

Jag har alltid varit väldigt ambitiös på mina jobb och letar hela tiden efter nya utmaningar. Jag är inte den som sitter och väntar på att nåt ska hända.

Detta har ju både sina för och nackdelar. Jag har upplevt båda. Och detta bidrar till min satsning i år kommer ligga helt annorlunda.

Annat som har hänt under detta året är:

- Strömsholm - Jag fick möjligheten att genom Equipe åka och jobba på Strömsholm på deras fina tävlingar i Juni och jag hade hand om dressyren.

- Ridläger - jag anordnade ridläger hemma på ranchen för 3:e året i rad vilket var väldigt uppskattat.

- Under sommaren åkte jag och min älskling över till USA och hälsade på släkt och vänner och vi var borta i 4 veckor. Denna gången var det extra svårt att åka hem. Spenderade 3 av veckorna hos svärfar och hans fru och det var jättejobbigt att åka därifrån. Har sedan dess bara velat åka tillbaka och tankar kring att flytta är nu ännu mer aktuellt.

- Summer Dressage Festival - Ja vår årliga dressyrtävling blev nu ännu lite större och det var riktigt kul i år med så mycket ryttare och starter. Vi satsar lite till nästa år.

- Kokurs - Under hösten anordnade vi på Stewart Ranch vår första kokurs. Den blev superlyckad och vi hoppas kunna ha fler under 2012.

- NH kurs hade vi också på Stewart Ranch även den väldigt lyckad och ser fram emot fler under 2012.

- Dressyrtävlingar - Jag började under hösten komma ut på lite dressyrer och det var kul. Hade inte tävlat på 1½ år och fick lite blodad tand igen.

- Ordförande - Blev under 2011 vald till ordförande i Lerk. Det var riktigt kul. Har hänt massor där också.

Ja som sagt mycket har hänt förutom jobb. Men många sömnlösa nätter har det blivit och blod, svett och tårar. Och nu ska det bestämmas hur framtiden kommer att se ut.

Dags att avrunda. Och ser fram emot ett roligt 2012!

Kram Anna

No comments: