Sunday, May 10, 2009

OJ OJ OJ

Ja det är väl det minsta man kan säga.

Har inte hunnit skriva på länge men just nu händer det mycket.

Förra helgen var vi i väg på kurs med Sammy, han lärde sig att valla kor tillsammans med häst.

Riktigt bra gick det. Det var jättekul och våran hund skötte sig super. Jag ska lägga upp bilder på honom.
Hans lärare Rocky (en bordercollie) tog väl hand om honom. Och vi har fått lära oss att vår hund är en healer. :O)

Sedan har jag tränat denna veckan för igår var det lite debut ute på dressyrbanorna. Regionalt blev det och jag red Fidde i LB:0 och LB:1 och Danfas i LB:1 och LA:1.

Fidde skrapade i hop 63.10% samt 64.14% och Danfas fick en lite trögare start på 58.7% nånting men slutade strongt på 60.53% i LA:n Riktigt kul och jag är supernöjd. Fick jättetrevliga kommentaren och på Fiddes LB:1 hade jag enbart 6:or, 7:or och 8:or rätt igenom.
Stolt över det är jag faktiskt känns bra att all träning ger resultat och att man börjar bli jämn.

Ja och efter denna bra:iga dag så var det en dag ute med Gota tjejerna idag. Och jag hade 16 tjejer med mig och jag tappade räkningen ganska snabbt på hur många som nollade. Vi hade placeringar i alla kategorier i varje klass så det är riktigt bra och vi slutade på en 2:a och 3:e plats även denna gången men tog nu ledningen i serien totalt.

Superduktiga tjejer som kämpar och vi har så kul.

Grattis alla!!!

Nu laddar vi om till finalen. Visst vore det skoj att vinna en gång till ;O)

Kramar Anna

No comments: