Friday, May 29, 2009

Äntligen fredag

Visst är det skönt när veckan lider mot sitt slut.

Mycket har hänt under denna veckan. Och jag har fått gjort en hel del.

Planerat för den stora dressyrtävlingen i juni. Börjat med den nya hemsidan för våra kurser här till hösten. Så håll utkik den kommer snart.

Håkan Lundell har varit här igen och tittat på Tingen den här gången och fick hjälp henne med sin låsning, fick en ny häst tillbaka. Jag fick också en koll på mina andra hästar och han sa det var inga som helst problem med dem. De är hur fina som helst, rid och ha kul fick jag i uppgift och det gör vi och superkul är det.

Varierad träning ger resultat. Och hästarna tycker det är skoj, jaga lite kor ibland, hoppa lite hinder, långa turer i skogen, dressyra, kasta lite lasso.

Vi har nästan köpt en traktor, ja nästan betyder att vi bestämt oss för den men inte tagit hem den.

Hinder har jag införskaffat till min paddock :O) Så nu blir det lite annan träning hemma också.

Får en som kommer och kollar på min paddock nästa vecka och ska jämna till den och greja lite. Ja det händer mycket nu på ranchen.

Inhoppare på Lerk ska jag vara på lördag igen. Och erbjudande om att få lördagarna på Lerk har jag fått till hösten.

Nu ska jag fortsätta min planering :O)

Vi syns!

Kramar Anna

No comments: