Sunday, March 29, 2009

Första dressyren 2009

Idag var det lite premiär på dressyrbanan. Och jag är jättenöjd. 2 st 2:a platser är inte fy skam.
Red LC på 65,93% och LB på 63,10% är supernöjd och 8:orna fanns där med :O)

Fick mycket beröm för hästens form, mjukhet och lyhördhet och det visade sig på koeffcienterna.

Domarn kom fram och pratade med mig efteråt och berömde mig för det jobbet jag lagt ner och att det verkligen syns att jag tränat och bättrat på oss. Hon dömde oss förra året också tidigt på året och sa att det var en klar skillnad. Känns riktigt bra att få höra och att all min träning ger resultat.

Det har ju tagit mig mycket tid att få tillbaka det vi hade innan perioden med fel träning/tränare men nu med mina nya tränare och deras engagemang och så är vi på väg tillbaka. Det är riktigt kul.

Och jag måste säga att Fidde är super, så himla mjuk och följsam han blivit är riktigt kul. Ska bli kul att vara ute på banorna i vår.

Men nu närmast ska vi ut med lite ponnylag.

Kommer skriva mer om träningarna och tävlingen idag och film blir det naturligtvis på träningsbloggen.

Kramar Anna

No comments: