Saturday, September 2, 2017

Snabbt beslut att rida programridning

Idag hade vi programridning här och jag hade inte tänkt att rida utan bara vara funktionär.

Men eftersom vi hade 2 lediga tider så bestämde jag mig lite i sista sekund för att rida.

Tog in den lilla damen och jag kände redan då att hon var lite på tårna. Hon eldar upp sig när hon känner att det kommer transporter och andra hästar. Som att hon ska ha koll hela tiden. Fick då en bra chans att köra lite NH i miljö där hon blev distraherad. Detta är nåt jag ska jobba med mycket.

Vill inte ha en häst som tar egna initiativ och beslut på det sättet. Utan behöver vara mer fokus på mig.


Så fort jag sedan satte mig på henne så coola hon ner sig och så var hon filbunke igen.

Sedan började vi med LC:n och jag kände direkt hur jag kunde sitta ordentligt efter att jag nu blivit justerad och det gjorde inte ont alls. Så skönt.


Och jag kände att jag var rak och kunde påverka bra.

Så resultatet blev hela 72,22%. Väldigt nöjd. Mest för att jag inte kände någon smärta i ryggen det var det bästa.

LB:n gick också bra men hon blev lite trött så det blev lite okoncetrerat emellanåt. Men vi skrapade i hop 67,14%.

Bjuder på en film från LC ritten.



No comments: