Saturday, November 3, 2012

Tävlat!

Idag har varit en bra dag. Trots att vädret inte var på vår sida så drog jag och Jenny till Råda för att rida lite alla helgon dressyr.

Fidde och Lilleman fick åka med.

För mig var det första gången på ett och halvt år jag red Lilleman ute på en dressyrbana.

Den hösten hade jag väldig problem med min rygg, efter den sista starten på honom kunde jag inte gå och när jag kom hem la jag mig i sängen och bara grät så ont hade jag då. Inte var det lättare att Lilleman var motsträvig, han hade precis blivit av med sin erlichias på våren innan och vi fightades mest då han inte ville gå fram, stod emot och gick mer uppåt än framåt.
Koordinationen var inte den bästa heller på honom då.

Men oj vad han har utvecklats. Det är verkligen inte samma häst.

Jag har också fått vilat och fixat min rygg och rehabiliterat mig själv.

Idag i alla fall var det lite come back för oss.

Han skötte sig ypperligt. Mjuk och fin, och framförallt så gick han framåt. Tog hjälperna jättebra. Nu känns det som att vi kommit till ett läge där vi kan träna och komma framåt och han är mottaglig.

Känns riktigt super!

Så jag har ridit runt på banan idag med ett leende.

Nu taggar jag inför morgondagen när det är Fiddes tur :)

Kram Anna

No comments: