Monday, November 5, 2012

Måndag igen

Ja nu e det måndag igen. Vilket betyder jobb.

Igår var jag i alla fall i väg med Fidde. Blev tyvärr ingen hit. Han var jättetrött och han kändes som om han hade mjölksyra och träningsvärk.

Inte så konstigt då det har varit en del träning för honom men på lördagen när vi var där startade han 2 gånger och framridningen var ju inte den bästa med tanke på vädret. Inget man kan rå för men det underlaget klarade inte min svarta fara.

Jag valde då att på söndagen att rida fram lite hemma sedan lastade jag och åkte till tävlingen och red fram 15-20 min på plats men när han satte sin fot i paddocken så dog han. Han ville knappt röra sig framåt.

Men inget att göra åt. Bara att träna vidare så tar vi igen det nästa gång.

Ska förbereda på lite annorlunda sätt.

Nu ska det bli lastträning ikväll med en ny häst som behöver hjälp samt ägare.

Återkommer med rapport när jag varit där :)

Kram Anna

No comments: