Saturday, January 1, 2011

Goodbye 2010 - Welcome 2011

Nu är det helt plötsligt nytt år igen, hjälp vad tiden går fort.


Det här året har susat förbi och jag kan väl sammanfatta det lite kort att på den privata biten har jag inte hunnit med mycket.



På jobbfronten har det hänt massor. Och det är där jag lagt mest tid, till min käre makes förtret ;O)



Alltid i början på året händer det nåt efter jag lagt ut min årliga sammanfattning - folk som känner sig träffade av det jag skriver måste skicka mail och kommentera och naturligtvis hände det förra året också.
Det har varit allt från sådana som utger sig för att vara tränare till tonåringar.



Får se vad reaktionerna blir i år.



Våren bestod mest av arbete och det nästan bokstavligt. Jag hade 2 jobb under våren vilket jag kände tillslut att det inte var någon bra idé. Efter att ha jobbat mer åt 50-60 timmars vecka, måndag till fredag så skulle man upp och jobba på lördagen med. Jag valde efter vårterminen att säga upp min plats på Lerk som ridlärare och koncentrera mig på mitt andra jobb istället.
Ett klokt val även om det var ledsamt att lämna alla goa barnen.



På grund av lördagsjobbet kom jag heller aldrig ut på tävlingsbanorna då det var väldigt svårt att få någon som ville vikariera.
Så under våren blev det 1 tävling för mig själv och det resultatet har hållt sig hela året. Mycket tragiskt och väldigt olikt mig. Jag som i stort sett är ute och tävlar minst 2-3 helger i månaden i vanliga fall.



Men jag kände också att jag var tvungen att välja om jag skulle satsa på karriären eller hobbyn och 2010 stod i karriärens tecken och det har betalt sig. 2011 kommer också innebära en hel del jobb men nu till det bättre. Slitet man gjorde under 2010 har bäddat för ett mer strukturerat 2011 jobbmässigt.



Under sommaren var det som vanligt fullt upp på Stewart Ranch, 2 st läger hade vi här och en lyckad 4:e juli fest med många goa vänner.



Jag och min älskling firade 10 årig bröllopsdag och min present till min man var en resa till Tunisien. Vi slappade och badade en hel vecka och träffade på ett par otroligt mysiga människor som vi än i dag har kontakt med.



Jag har fått möjligheten att jobba med Equipe (företag som gör tävlingsprogram för hästtävlingar), mitt första uppdrag var en 5 dagars tävling på Hammarö utanför Karlstad. Jag satt med i domartornet och skötte tidtagningen på banorna. Träffade många stora namn i hästvärlden och knöt nya nyttiga kontakter.



På Lerk arrangerade vi Summer Dressage Festival ett 3 dagars dressyrmeeting för häst med klasser från LB upp till St George, mycket lyckat och roligt.
Var som vanligt med och hjälpte till på Lerks övriga tävlingar också.



Fidde min lille häst fick tävlat mer än mig ialla fall. Toulla har hoppat honom under våren i Gota Cupen och sedan ett gäng regionala tävlingar under hösten och de har debuterat 1.20m som gick super. De avlsutade med att vara med på höjdhoppningen på hoppspecialen och ta sig över 1.50m utan problem.



I Augusti fyllde Hogia som jobbar för 30 år. Jag var med i spexgänget och fick i och med det stå på scenen på konserthuset i Göteborg och sjunga inför 700 personer det var en mäktig känsla.



Hösten har som sagt flutit på i jobbets tecken och det har inte hunnits med så mycket mer.



Hästarna har under året gått på lite halvfart men det ska det bli ändring på nu under 2011.



Danfas ahr haft oturen att vara lite skadad under 2010 men araben är seg och han är tillbaka igen.
Jag och Danfas var på Kinna Ropers KM och hade riktigt roligt. Vi fick några rosetter med oss hem också. Den gamle kan än.



Lilleman har varit hos Peter Ljungberg i våras för tillridning och jag har fått en grundskolad häst i reining, riktigt skoj och så härlig att rida nu.



Fidde som sagt har stilat ute på hoppbanorna där trivs han som en fisk i vattnet. Och 2011 lär inte bli sämre, Toulla och Fidde ska nu vara med i Div 1 laget.



Hundarna har också blivit äldre, den "lille" vite schäfern är nu närmare 70 cm hög och väger runt 45 kg samt hunnit bli 2 år, i år blir han 3.



Sessan fick under våren operera bort livmodern men nu är hon som en ny hund och håller Sammy i schack. 11 år fyllde hon 2010. Och lille Zumo som nu har fått medicin för sina höfter har blivit en galenpanna och är skogstokig emellanåt och då undrar man hur gammal han är egentligen men 8 år blev han under 2010.



Min syster har varit och hälsat på oss 2 ggr förra året med hennes fästman som han nu är. Jag saknar henne väldigt mycket och ser fram emot augusti när de kommer hit igen.



Jag ser fram emot ett härligt 2011 med mer balans i jobbet, hästarna och min älskade man.



Vi drar till USA i sommar, har lovat svärfar att komma dit och rida in och träna lite hästar.



Höll ju på att glömma - Min bästaste kollega LOTTA! Hon är ett av skälen till att jag är där jag är på jobbfronten. En mer stöttande kollega och underbar vän får man leta efter.
Vill säga till dig Lotta - Tack för att du finns och är där vid min sida under alla svåra situationer. Det ska bli så roligt att få gå in i 2011 och veta att du finns där, det gör jobbet så mycket lättare.
KRAM vännen!!



Har jag glömt nåt så får jag väl komplettera senare. :O)



KRAM Anna

3 comments:

Lotta said...

Tack gumman!

Tänk att DU är en av anledningarna till att jag är på jobbet jag med!

Underbaraste
SA NA TA ANA

Jenny said...

Fidde o jag placerade ju oss också i en lokal dressyr :)

Kicki said...

Aha, så det var det du skulle göra på Konserthuset!
Tack för 2010! Skall bli kul att se vad 2011 för med sig. Nalle hälsar också. Han är sutten på nu!!! (Så jag kan mycket väl höra av mig och skrik apå hjälp vilken dag som helst!) ;) ;) ;)