Wednesday, March 31, 2010

Hoppträning igen med Fidde


Igår hade jag en sådan däe super dag på hoppträningen. Jag tycker inte det är viktigt att kunna hoppa högt, för stämmer inte lydnaden och dressyren på marken så kan det kvitta med hoppningen.


Jag gillar när tekniken kommer in, när du rider på olika bågar kan räkna på olika avstånd, har en häst som bara för att du rätar på dig lite tar det som en förhållning och väntar eller om du bestämmer dig att rida fram på ett språng mindre fattar vinken direkt.



När du har dessa saker så kan du i stort sett hoppa vad du vill.



Igår var en sådan dag. Fidde var supertaggad men OJ så lyhörd. Vi hade ett fint flyt framåt utan gasbroms effekten och ett bra tempo.



Och jag fick träna mig själv på min sits, min blick och behålla mitt lugn och inte försöka "hjälpa/stjälpa" så mycket.



Det var riktigt bra.



Kramar Anna

No comments: