Thursday, June 23, 2011

Dag 2 - Mer shopping

Idag har vi varit i en hästaffär, hittade mycket roliga saker.



Handlade nya ridskor med matchande short chaps, 2 par handskar, bett och longerlinor.



Har ridit 2 gånger idag, tränat en paintvalack vid namn Toby, jättesöt men han är inte jättetränad i varken balans eller form så det känns som han ska snubbla över sina egna hovar ibland.



Så jag började med lite ge efter för bettet övningar och snart kom han ner i form och började jobba riktigt bra.



Gjorde ett pass till nu på kvällen och det som gjordes i morse kom han ihåg. Tränade mer ikväll på att han skulle spåra i skritten och vara lätt i handen och eftergiven och lyssna på skänklar lite mer.



Det gick bra. Har aldrig ridit i sådan här värme förut och det är en kost i sig. Har aldrig blivit svettig efter så lite.



Ska ta nya tag imorgon jobba honom lite till tror jag.



På fredag drar vi till Californien och till Herman med familj. Ska bli kul och ligga vid poolen hela helgen. Dock kommer jag nog frysa då jag nu börjat vänja mig lite vid denna värmen.



Nej dags att ta en dusch.



God Natt!

No comments: