Saturday, January 23, 2010

Vad begär folk egentligen...

Jag vet inte varför det alltid är jag som råkar illa ut...



Jag är ju alldeles för snäll har jag hört eller rättare sagt vi, jag och Garry. Men jag tycker inte det är fel att vara snäll. Men det tråkiga är att när det väl går åt fel håll så bli man så himla besviken och ledsen.



De senaste 3 åren har detta hänt 3 gånger.



Jag har den hårda vägen fått lära mig att i nöden prövas vännen.


Tänk att det finns personer som säger sig vara ens vänner och när man som mest behöver deras stöd så är de så upptagna att rädda sitt rykte så de bryr sig inte om vem de trampar på tårna eller kör över.

Detta ska föreställa vuxna personer...vilket skämt rent ut sagt.



Och när man ser personen idag med sitt påklistrade fake:ade smile så blir man bara illamående. Stackars människor som går på denna fasad.



Sedan finns de ju de som inte förstår bättre. Man hoppas att när de blir äldre kan förstå och se det hela från en annan sida.



Det är snällt att försöka be om ursäkt men när man inte ser helheten så vet jag inte riktigt vad man är ute efter.



Ursäkten är godtagen men det kommer aldrig bli som förr. Vi har gett det vi har och går nu vidare. Vad är man ute efter?? Hade faktiskt varit bra att få svar av vad som förväntas. Att ta stryk för nåt som man inte ens var inblandad i känns lite over kill, så vad förväntas att vi ska erkänna och ta på oss skuld till???



Jaja man lär nog aldrig få veta heller.



Jag säger inte att vi är perfekta man gör alla sina misstag men förhoppningsvis lär man sig av det och visar att man står för det eller pratar ut om det öga mot öga om man vet med sig att man gjort fel. De som blivit utsatta ska inte behöva krypa till korset.



Det senaste halvåret har man fått ta mycket skit på jobbet av kunder som varit missnöjda med det som varit innan jag började. Vilket är fuktansvärt otacksamt. Man har god lust att säga att det var inte jag...Men så funkar det inte i arbetslivet på en sådan position/funktion jag sitter med. Det är bara att ta skiten, be om ursäkt och försöka lösa problemet. Även om du inte har en j...vla aning om hur.


Så det gäller att ta sitt ansvar och inte gömma sig.

No comments: