Wednesday, October 28, 2009

Det börjar närma sig NH Kurs

Precis, Janne ska komma och hålla lite kurs med människor som behöver förstå sina hästar.



Det är så kul att höra/läsa när andra pratar om sina hästar och just NH. Jag har hjälpt massor av människor med allt ifrån grunderna till att lasta sina hästar och de har alla möjliga knep för sig för att få sina hästar att göra det dem vill.



Det som är mest vanligt som man får höra är att nu ska jag träna NH med min häst. Det är inget man gör.
NH är ett förhållningssätt man har till hästen inget som man tränar.



Och det är ju så att det är vi människor som måste lära oss inte våra hästar de kan redan. Och det är här svårigheterna kommer in. Har man dåligt med tålamod så tycker många att det tar för lång tid, inget resultat.



Men jag säger, låt det ta lång tid. Varför ska man ha så bråttom??



I alla fall Janne kommer den 15 Nov och är ni intresserade hör av er till mig så får ni jättegärna vara med.



Vi kommer ha en unghäst grupp, en grupp med äldre hästar och oerfarna männsikor och en grupp med människor som gått förut för Janne men har lite nya hästar med sig och vill ställa frågor och har specifika önskemål.



Ni kan ringa mig på 0703-803037



Kram Anna

No comments: