Tuesday, June 24, 2008

Mycket roligt händer nu

Ett tag sedan igen.

Mycket händer.

Lilleman tränas för fullt och ska debutera lokal dressyr på söndag. jag har haft turen att få hjälp av en jätteduktig tjej som uppfattade Lilleman så som jag vetat att han är.
Har fått höra av andra att han inte alls är på det sättet och att man måste rida för att fjäska lite med honom osv. Men den metoden har inte funkat. Bestämd men koncekvent är det som gäller. Och han är super nu.

Nytt jobb har jag med ska börja på måndag. ska bli jätteroligt. Känner att jag har mycket och ge och det kommer bli en del resor och det är kul.

Hästeriet är ju på en hobbynivå för mig och med tanke på den nivån jag är så är jag supernöjd. Att ha hästar som gör allt möjligt och är duktiga och att vi har kul är superskoj.

Var på kossekurs förra veckan en upplevelse kan jag säga. Vi har fått kontakt med ytterligare en bonde här som vi ska hjälpa med hans kor.

Och hoppningen har jag tagit upp lite mer än bara på träningsnivå. Var och red på råda för 2 veckor sedan och nollade 1 m. Det är inte mycket men för mig är det mycket. Jag som är lite feg övervann mycket och fick en stor skopa självförtroende.
Så nu ska vi iväg om 2 veckor igen och hoppa en 2 dagars 0.90 m och 1 m båda dagarna.
Det är kul att hoppa om hästen är lydig och det kan man väl minst sagt säga att han är nu.

Har tränat massor hela våren och han blir bara bättre och bättre.

I sommar väntar dressyr och hoppkurser samt ytterligare en 2 dagars kossekurs.

Nu ska jag iväg och hitta sadel till Lilleman.

Ha det så länge allihopa.

Kramar Anna

No comments: